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JPK 960

IRC Racing

The JPK 960 is a unique model. Comfort at sea, reliability, exceptional performance, ease of handling. What sailboat manufacturer does not try to combine all these qualities in one boat!

The JPK 960 has won everything, single-handed and crewed, offshore or inshore. By winning the Fastnet in crazy conditions, it has proved that it is possible to go to sea in complete serenity whatever the weather conditions and to envisage, in racing and cruising, all the journeys that one can dream of.

Awards
1er Trophée Atlantique 2003 2004 2006
1er Spi Ouest France 2004 2006
1er Cowes-Dinard 2006 2007
1er et 2ème Transquadra solo 2006
1er et 3ème Transquadra double 2006
1st Fastnet 2007
1st and 2nd Trophée Atlantique double 2008
RORC Champion 2007 and 2008

Naval architect J. Valer

  • Length 9,60 m
  • LWL 8,60 m
  • BOA 3,48 m
  • Displacement 3,4 t
  • Volvo engine 18 cv
  • Keel 1,4 t
  • Draft 1,90 m
  • Main 32 m²
  • Genoa 24 m²
  • Asy spinnaker 90 m²
  • Symetric spinnaker 76 m²

A unique project

As a preamble to his design, Jacques Valer imposed strict adherence to the weight specifications to obtain a light boat with a very high ballast ratio.
The curved V-shaped front sections facilitate passage through the sea and upwind sailing.
The flared rear sections and long, tight arch allow for planing and stabilize the boat at high speeds.
The small drag gives the boat high speed with a very manageable sail area and the high keel ratio provides stability and power in difficult conditions.
Régate ou croisère, équipage complet ou solitaire, le plan de pont s’adapte à tous les programmes.
Large cockpit with a dedicated aft area for the helmsman and trimmer.
A forward area with protective benches and coamings for comfort and family.
Barre raquette centrale avec stick, cales pied ergonomiques, tous les réglages reviennent à la main du barreur avec des winches d’écoute centrés et surélevés pour plus de confort et d’efficacité.
Piano central et commande du bout dehors depuis le cockpit, passavants larges et antidérapant efficace, la sécurité et l’ergonomie ont dicté tous nos choix.
Mis en oeuvre selon le procédé de l’infusion qui permet un compactage parfait des tissus et du sandwich, nos structures sont à la fois rigides et ultra résistantes.
Hull and deck in 16 mm balsa sandwich with 850 gr quadriaxial fabric and ortho infusion polyester resin.
Le varanguage est infusé en même temps que le bordé pour obtenir la meilleure homogénéité; les cloisons en contreplaqué/merisier et l’ensemble des contremoules structuraux sont collés et stratifiés à la coque avant le démoulage

1400 kg divided into 800 kg of lead in the bulb and 600 kg of cast iron in the sail.
Attached with a base plate and 12 stainless steel dowels.

crash box front
life raft in back box
external rudders

En mixant la chaleur du bois avec les éléments contremoulés, l’intérieur du JPK 960 est à la fois chaleureux et lumineux.
Les grands hublots zénitaux donne une vision panoramique jusqu’à l’étrave et permettent de veiller sans risques depuis l’intérieur.
The technical room at the stern allows the storage of sails and all the equipment for cruising.
The stern cabin with its porthole on the transom is simple, spacious and welcoming.
The saloon is a single main composite element that is not susceptible to deterioration because all the woodwork is located at the top of the structures.
Le “lit breton” avant accentue l’effet de volume et offre un espace de jeux très prisés des enfants ainsi qu’un couchage parfait au mouillage.

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deux JPK 1010 se croisent lors du départ de l'Armen Race 2025

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Un super doublé pour JPK sur l’Armen Race 2025 : triplé en temps réel pour les JPK 1050, et triplé en compensé pour les JPK 960 et 1010. Retour complet sur une course marquée par des conditions météo piégeuses, une belle bagarre sur l’eau, et une flotte JPK plus que jamais aux avant-postes.

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